Diskuze

Zdravím všechny,abychom dal neřešili,udajný druhý ulitý start.Uvedu důvod jak a proč k tomu došlo.Jednalo se o technickou závadu na semaforech.Nerosvítilo se,po zhasnutí červeného světla,zelené světlo.Na odstranění závady se již pracuje.Technice neporučíš.

Nemyslíte?


TO: xfufux
- já se tam na to ptal

... ale fakt to nebylo ulité, jeden tam prostě zaspal. Na kameře to bylo vidět jasně. Ale nic, dobrý



Ahoj všichni bikeři,děkuju za hezké závody.Výkony i počasí super a doufám,že příště přijede ještě víc závodníků.


pro Milana: bohužel jsem jezdec,pořadatel a taky tatínek.Takže když se něco semele tak se to začne posuzovat všelijak.Teď to "odnesl" tvůj kluk,ale vždycky když někdo nabourá,zůstane ležet na trati a nezvedá se,zastavujeme závod.Když je vše ok a je odjeto alespoň 70% závodu,ukončuje se,jinak se znovu startuje a dojíždí se.A k tomu ulitému startu,bylo to kvůli jezdci na bílé blatě,který ulil start.
Radši bych ti to řekl osobně,mohl jsi se mě kdykoliv zeptat.
Pro Radka: nebyl jsi tam tak ti nebudu vysvětlovat co se semlelo nebo nesemlelo.Opakování startu po ulitém startu je běžná praxe u 90% motoristických disciplín.

TO: lupoj
- já se rozhodně nehádám, to určitě ne. Jen to konstatuji. A video mi ukázalo, že tam ŽÁDNÝ ulitý start nebyl, jen jeden kluk na startu zaspal, a to mi nepřijde jako důvod opakování závodu....


Pánové když se ulije start tak se opakuje. Poprvé bez trestu pro viníka podruhé se odsouvá nakonec roštu standartní pravidlo. Při nehodě kdy se nepodaří do následujícího průjezdu odstranit stroje popř. raněné z trati závod se automat. zastavuje. Hrozí totiž nebezpečí další nehody. Ať už se nám to líbí nebo ne je to tak. A ve finále jsou to Hobby závody. To by jsme mohli přihodit ještě téma rozdělení tříd atd.

Ale jó, to se ví, běžel bych tam taky, to je jedna věc.. Restartovat kvůli tomu závod, jak píše Milan je věc druhá. Trapná. Já myslím, že si rozumíme. Ivčo, byl jsem v práci celý den a neměl jsem si s kým vyměnit směnu :-( Ale 22. jsem po noční, to bude rachot! Hlavně aby do té doby vydržel stroj.

jo a Ráďo, prosim tě příště už koukej dorazit na závody protože ten Karel bez tebe ani ránu... Takovou pěknou motorku a na celé závody se koukala z trávníku.



Hele kluci, samozřejmě že něco na tom je pravdy ale zase by mne zajímalo jestli by jste takhle mluvili kdyby se vám tam srazili vaše děti a vy k nim samozřejmě utíkali... něco jiného je když spadnou dospělí a něco jiného když se srazí děti a zůstanou ležet.


To: Milan1
Tak tomu už se říká organizační faux pas. To by mě velmi mrzelo. To jsem zvědavý, jestli by si to taky troufli stopnout, kdybych se tam já povalil s Karlem.
Myslel jsem, že když se v dubnu stalo něco podobného, upadl jezdec č.1 a č.2 do něj najel, tak se "závod" ( připománám nebodovaný, takže žádný stres )rovnou ukončil a padla otázka, kdo vyhrál. Přeci vedoucí jezdec jenž spadl. Ačkoliv se závod nedokončil.
Naštěstí se nevyhlašovalo a od této myšlenky bylo upuštěno. Nehoda dětí je samozřejmě vážná věc.
Nicméně každého rodiče těší, když se potomkovi daří, věnuje se sportu a tak. Ovšem vážení rodičové, učim-li potomka jízdě na motocyklu a podporuji ho v tom, měl bych ho současně i učit hrát fér a jako rodič mu jít příkladem, i za cenu případného potomkova momentálního neúspěchu. To, že věnujete spoustu práce, osobního volna a financí na rozvoj totoho sportu zasluhuje uznání, avšak nijak neospravedlňuje to, co tu bylo řečeno. A ty děti si toho stejně všimnou a měli by z toho falešnou radost. Otázka je, jestli bychom z tého jejich radosti měli radost i my. Já ne.

TO: Radek Prášek
... a také by se neměl trestat vedoucí závodník opakovaným startem za to, že se více než 20 metrů za ním v půlce závodu srazili závodníci č.2 a č.3 (je to škoda, jinak to byly včera povedené závody)


Vážení, ačkoliv jsem včera nebyl účasten, dovolím si malou poznámku. Za ulitý start a potažno i za jiná provinění by měl být trestán viník, nikoliv všichni ostatní. Ačkoliv v STŘ v odst.14 se startovní proceduru definuje, zamysleme se trochu nad případnými co kdyby:
Za případný ulitý start se opakuje startovní procedura. Teoreticky se tedy může dít i více nežli dvakrát, že. Třeba až do večera.




Dále prosím o vysvětlení bodu 14.10 STŘ. Děkuji. Sportu zdar!

... a jak to mám vysvětlit mladýmu, který byl před inkriminovanými situacemi 2x s přehledem první???
... jasně, že o nic nejde, ale děti to přece jen prožívají daleko víc, než dospělí...




Ahoj. Fotky přidám za pár dní. No udělal jsem jich asi 800ks, tak to musím probrat..
Malá připomínka: pominu-li u dětí tu akci, se zbytečným zrušením (opakováním) prvního závodu (!!!), tak druhý závod byl opakován zcela nesmyslně!!! Na mé kameře je jasně vidět, že o žádný "ulitý" start nešlo, prostě jeden kluk (!!!) zapomněl odstartovat, a tak se to proto opakovalo znovu... Chci věřit tomu, že to byla jen náhodná shoda okolností....




Tak nakonec docela povedený závody. Děkujeme organizátorům a fotografce ahoj.



Ahoj závodníci, tak jestli jste zvědaví na nějaké fotky ze závodu, můžete se tady juknout http://fisarek.rajce.idnes.cz/

Omlouvám se, nelze přehodit sobotní směnu. Budu na vás na nádraží myslet. Zdar!


Ahojky všem... jen chci připomenout, že dnes je už čtvrtek a za dva dny jsou závody.Tak kdo jste se ještě nepřihlásil, tak šup šup čas letí



Ještě 2 dny (do 5.5.) si můžete stáhnout fotky (určitě se na nich najdete...) z http://www.uschovna.cz/zasilka/EBFJHELJ8RU7BSPI/TH4XITKX6Z v rozměrech vhodných k tisku 1920x1080 a 1333x2000



Honzo, prosim tě, právě proto, že jsem tam nebyl, tak bys mi to tedy mohl vysvětlit, abych se tu nepouštěl do zbytečných úvah nad něčím co se nestalo.
Jak je vidět z posledních příspěvků, tak tu máme už tři verze důvodu opakování údajně ulitého startu. Ve finále se tedy dozvídáme pravou příčinu a to technická závada startovacího zařízeni. V pořádku. Takže dle sportovních a technických řádů (vašich podotýkám)v bodě 14.9: Start na zelený semafor. Tečka. Z toho co Pepíno a Milan píše vyplývá: ulili všichni krom jednoho, a ten se nakonec taky chytil. Restart v pořádku, když už to tedy máte v STŘ. Ale když už tedy zmiňujeme, co je a co není běžnou praxí v motosportu, tak například start na ! zhasnutí ! červených světel běžnou praxí je. ( a teď se tu můžeme tejden dohadovat, co dalšího je anebo není ještě běžnou praxí apod., ale o to mi nejde!
Nicméně, přináším sem diskuzi o tom, zda restartovat při ulití, nebo zda dotyčného závodníka za ulití penalizovat, jak jsem to popsal. Jestli se mi dostalo vysvětlení od Jirky a to takové, že: tak se to dělá a hotovo, tak s tím spokojenej nebudu a proto to tu píšu. A nebo proto,že to tak je, chcete-li, v 90% motoristickejch disciplýn. ( asi máš na mysli rally, okruhové motorky, F1, motokros, jo, vlastně tam zrovna né :-(... )Berme v úvahu situaci, při které závodníci, jenž si vybojovali a získali lepší pozice po svém regulérním startu jsou v uvozovkách trestáni tím, že se restartuje, protože se jiný provinil. O tom jsem s vámi chtěl vést debatu. Když mi tady, vy klubáci, ovšem řeknete, že vám to takhle vyhovuje, tak to pravidlo budu respektovat. (ikdyž si o tom budu myslet své).
Druhá věc, taky docela zásadní. Honzo, po dojetí 70% závodu se po přerušení závod již nedojíždí. Co bodování, vždyť se řeklo, kdo nedojede závod celý, ten nebude bodován. Tak teď by mě zajímalo, jak by se uzavřela výsledková listina v případě, že už kluci měli odjeto těch 70% závodu,tedy 10 a půl kola (resp. 7 kol ? O co jde? Jak budou bodovaní jezdci na 4., 5. a dalším místě v případě havárie jezdce 2. a 3.? Opravdu budou bodování za čtvrté, páté atd. místo, nebo jak je to? Analogicky to platí pro všechny kategorie.
V případě, že nebylo dojeto 70% závodu, tak jak se startuje? Jak se tedy dojíždí? Těch otázek je mnoho a v řádech ani ťuk. Přeci nechcete, až toto nastane, aby se to hádalo a řešilo podle toho, jak se to zrovna hodí. Tak se o tom na začátku sezony bavme, učiňme rozhodnutí (třeba i pitomé) a řiďme se podle toho a na konci sezony to pak vyhodnoťme a třeba i přehodnoťme.
Mohl by mi tedy někdo, prosím, vysvětlit ten bod 14.10? Jak penalizován?
Ještě to doplním, mám toho víc, ale musím běžet, tak to pověsím nedokončené, snad nevadí..